Кожне нововведення потрібно оцінювати аргументовано, глибоко і це дасть можливість працювати на перспективу
Повернутися

4 квітня 2017 року на факультеті механізації сільського господарства відбулась чергова загальноуніверситетська кураторська година. Президент Вінницького національного аграрного університету Григорій Калетнік сказав: «Інженер-механік - це моя перша спеціальність, яку я здобув, закінчивши факультет механізації сільського господарства Української  сільськогосподарської  академії, витоки із якої в 1982 році взяв і наш славний АГРАРНИЙ!  Тому розумію наскільки складне навчання на цьому факультеті, та потребує великих зусиль і кропіткої праці. Молоді науковці Вінницького національного аграрного університету поділились закордонним досвідом стажування в університетах Польщі, Фінляндії, США. Такі виступи дозволяють нам почути питання і думки студентів, перейти від формату  односторонньої трансляції. Жваві дискусії, обговорення - це те, як ми хочемо бачити кураторські години». 

фгмс 1

Одним із найчастіших запитань студентів всіх факультетів було те, що хотіли б науковці запровадити у нас із побаченого закордоном? Звучали і патріотичні питання, чи не виникає бажання залишитись за кордоном у викладачів, які проходять там стажування? «Це чудово, коли такі ініціативні викладачі набувають досвід і мають можливість ним поділитись. Як писав Шевченко: "І чужого навчайтесь та свого не цурайтесь".  Цінний досвід побудови навчально-наукового процесу в університетах Європи та США не можна автоматично переносити та вмонтувати в систему діяльності українських вишів. А тому, щоб не робити помилок, ми і хочемо шановні студенти, аспіранти, професорсько-викладацький склад, детально обговорити з вами, щоб позиції, які нам подобаються, впроваджувати у наш навчально-науковий процес у такому вигляді, який покращить якість набуття знань. Тому що приклад захоплення реформами без відповідного прорахунку наслідків здебільшого приносять негативні наслідки як це, наприклад, сталось коли депутати скасували спеціальний режим оподаткування аграрного сектору економіки України і з того моменту виробництво валової продукції різко пішло на спад», - зауважив Григорій Миколайович. 

фгмс 2

Тому кожне нововведення потрібно оцінювати аргументовано, глибоко і це дасть можливість працювати на перспективу. Ми маємо бути патріотами навчального закладу, що й довели виступаючі, які одностайно сказали, що у ВНАУ деякі елементи навчання навіть краще забезпечені, ніж у США та Євросоюзі. 

фгмс 3

Закордоном університети не надають бази для виробничої практики, а ми прагнемо цим забезпечити студентів. Тому для розширення можливостей для наукових та виробничих потужностей, а також для здобуття практичних навичок ми створили Всеукраїнський навчально-науковий консорціум. Ми розширили базу, адже у систему Консорціуму увійшли науково-дослідні інститути з лабораторіями та дослідно-селекційним господарствами. Консорціум визнали закордонні навчально-наукові заклади, проте долати чиновницький опір в Україні надзвичайно складно. Але така доля першопрохідців. Наші студенти сформували навчальні фермерські господарства по 30 га і зможуть на дослідних полях НДГ "Агрономічне" реалізувати  на практиці здобуті знання. Ми бачили проблему із проходженням виробничої практики студентами, де передові агрохолдинги не беруть студентів або просто використовують їх  як робочу силу. Вірю, що наші студенти, які підготували власні глибокоаргументовані технологічні проекти, отримають бажані результати. З метою заохочення в розробці грантових проектів встановили грошову винагороду у розмірі: 1 місце - 5 тис.грн., 2 місце - 3 тис.грн., 3 місце - 2 тис.грн. Це буде стимулом для подальшої активності у грантовій діяльності студентів та науковців.