Відбулося розширене засідання ради Асоціації працівників аграрних навчальних закладів України «Украгроосвіта»
Повернутися
24 листопада на базі Національного університету біоресурсів і природокористування України відбулося розширене засідання ради Асоціації працівників аграрних навчальних закладів України «Украгроосвіта», яке відбулося за участю першого заступника Міністра освіти і науки України Інни Совсун, директора департаменту професійно-технічної освіти Міністерства освіти і науки України Вячеслава Супруна. На ньому обговорили впровадження Закону України «Про вищу освіту», законопроекти «Про освіту», «Про наукову та науково-технічну діяльність», «Про професійну освіту», виклики і можливі наслідки їх прийняття та інші нагальні освітянські питання.

Голова Асоціації, ректор університету Станіслав Ніколаєнко, голова асоціації привітав учасників зібрання у стінах НУБіП та прозвітував про роботу очолюваної ним асоціації.

Визначили, що спільними напрямками діяльності аграрних навчальних закладів мають стати недопущення зменшення видатків на освіту в бюджеті на 2016 рік (КМУ та МОН планують скорочення на 10 мільярдів гривень), відбору земель університетів, вилучення майна, знищення коледжів, технікумів. Закликали МОН до активної співпраці з аграрними навчальними закладами. Про те, що на сьогодні турбує аграрні виші, говорили їхні керівники, адресуючи запитання і прохання Інні Совсун. Вони стосувалися того ж таки податку на землю, механізму ступеневої підготовки, оприлюднення ліцензійних умов для молодших бакалаврів, тендерних закупівель тощо. Активну участь в обговоренні взяли ректори Подільського державного аграрно-технічного університету Володимир Іванишин, Сумського національного аграрного університету Володимир Ладика та ін.

Я запропонував Першому заступнику Міністра Інні Совсун зібрати нараду при Міністерстві окремо для аграрних навчальних закладів, адже вони мають свою специфіку і виробити спільний план дій, адже спілкування з деякими парламентаріями, урядовцями свідчить про заангажованість в ставленні до аграрних вишів, меркантильного підходу до їх функціонування, спроб обезземелити, позбавити бюджетних асигнувань. Чого тільки вартує дискусія щодо податку на землі навчально-дослідних господарств, проект змін до Закону «Про розподіл продукції» тощо. Як можна підготувати кваліфікованого агронома, якщо аграрні вузи не матимуть землі?!