Григорій Калетнік виступив із законодавчою ініціативою щодо спрощення процедури оформлення спадщини в сільській місцевості
Повернутися
Останнім часом актуальним стало питання оформлення спадщини, особливо для людей, які проживають на селі, оскільки у них виникають труднощі через те, що у сільських населених пунктах немає нотаріусів, а посадові особи органу місцевого самоврядування обмежені у діях щодо оформлення спадщини. Так, віддаленість населених пунктів від районних центрів і міст, недостатність транспортного сполучення між ними, вікова категорія сільського населення (переважно люди похилого віку) призводить до значних вартісних витрат за послуги з оформлення спадщини, а часто й до неможливості взагалі її оформити, що безперечно створює певну напругу та невдоволення сільського населення, порушує соціальну несправедливість щодо жителів сіл та селищ.

Таким чином, на думку, народного депутата України Калетніка Г.М. процедура оформлення спадщини для жителів сільської місцевості сьогодні не проста і надто обтяжлива, а процес її оформлення до кінця вичерпно законодавчо не врегульований, оскільки не передбачає замкнуту процедуру оформлення спадщини за місцем проживання спадкоємця, що в свою чергу порушує встановлені законами гарантії безспірності факту набуття ним прав на спадщину.

Враховуючи необхідність вирішення цього нагального питання шляхом створенням належних умов зазначеної категорії населення та з метою захисту їх прав і законних інтересів, Григорій Калетнік виступив із законодавчою ініціативою щодо спрощення процедури оформлення спадщини в сільській місцевості та 24 вересня 2013 року зареєстрував у Верховній Раді України відповідний законопроект під № 3313.  

Положеннями зазначеного законопроекту пропонується надати право спадкоємцю, який бажає прийняти спадщину, подавати документи про прийняття та оформлення спадщини нотаріусу через уповноважену на це посадову особу сільської або селищної ради, яка зобов’язана у п’ятнадцятиденний термін подати їх нотаріусу, а останній має вчинити відповідні нотаріальні дії щодо спадщини.

Разом з цим, законопроектом також пропонується передбачити, щоб у сільських населених пунктах державна реєстрація права власності успадкованих житлових будинків, господарських будівель та споруд здійснювалася без проведення їх технічної інвентаризації, а на підставі даних про такі об’єкти, наданих органом місцевого самоврядування. Для цього спадкоємцю необхідно лише отримати технічні данні про будинок або інший об’єкт у відповідній раді та подати їх разом з іншими документами, необхідними для державної реєстрації права власності, державному реєстратору прав на нерухоме майно.  

Запровадження такого порядку проведення державної реєстрації прав власності, яке набувається в порядку спадкування, значно спростить у часі та документальному оформлені процедуру набуття права власності для сільського населення та знизить вартість абсурдних витрат на послуги з проведення технічної інвентаризації майна, які іноді перевищують вартість самого майна.